מנהלת המחקר: "אין את הכלים הפיננסים לאנשים"

    אסתי פלד No Comments on מנהלת המחקר: "אין את הכלים הפיננסים לאנשים"

    מנהלת המחקר בארגון פעמונים סיגל גמליאלי פרידמן: "גם באוכלוסייה החרדית אין את הכלים לאנשים לנהל משק בית גם המדינה צריכה לתת כלים במסגרת בית הספר. האוריינות הפיננסית נמוכה למרות שיש שיפורים נקודתיים"

    צילום: Elements envato
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בראיון לצבי טסלר בתכנית שטח כלכלי התראיינה סיגל גמליאלי פרידמן מנהלת יחידת המחקר בארגון פעמונים ודיברה על המצב הכלכלי של אזרחי ישראל וחוסן כלכלי. לדבריה במחקר שערך הארגון נמצא כי 36% ממשקי הבית המהוים כשליש מהאוכלוסייה יקרסו ולא יוכלו להתמודד עם אירועים לא צפויים", בנוסף הדגישה "כי הייתה ירידה קלה מלפני שנה שאז היה מצב יותר חמור בתחושת הביטחון וגם ביכולת להתמודד עם זעזוע בהוצאות יכול להיות מהשפעת הקורונה".

    על יוקר המחיה אמרה כי: "45% אחוז מתקשים לגמור את החודש ו- 31% לקחו הלוואה או העמיקו את המינוס שלהם. כשנשאלה האם יכול להיות שזה מחוסר תכנון פיננסי של משק הבית אמרה: "אין את הכלים לאנשים גם באוכולוסייה החרדית וזה אוריינות פיננסית שהיא נמוכה למרות שיש שיפורים נקודתיים ויש קשר בין אוריינות פיננסית להשכלה נמוכה והכנסה נמוכה. אנחנו מקנים את הידע והכלים ותחושת הביטחון אבל גם המדינה צריכה לתת כלים במסגרת בית הספר שצריך לרכוש אותם".

    גמליאלי פרידמן חשפה נתון מזעזע כי ישנם 22% שנאלצים לוותר על תרופות בגלל מצבם הכלכלי.

    האזינו:סיגל פרידמן



    0 תגובות